Lászay Péter – Az akasztott király tragédiája

 

Tervezett játék: Trail of Cthulhu (de bármely Cthulhu játékkal kompatibilis lehet)

Alapfelvetés: Egy színháztűz során látszólag tömegpszichózis alakul ki, akik kijutnak a lángok közül, a járókelőkre és kiérkező mentőkre/tűzoltókra támadnak gyilkos szándékkal. A nyomozók hamar rájönnek, hogy ez több, mint egyszerű baleset és valami furcsa kapcsolat van a színitársulat, a tűzeset és egy rejtélyes szekta (Brotherhood of the Yellow Sign) között.

Szörnyű titok: Albert Cartwright, a színház igazgatója, valójában a helyi Brotherhood of the Yellow Sign rész vezetője és a tűz valójában egy belső viszály záróakkordja, melynek során Cartwright meg akarta öletni a riválisát, Ian Portert.

Challenge:

  • New York szívében 1928-ban, egy színdarab nyitóestjén kigyullad az 1697 Broadway címen található Hammerstein’s Theatre. A lángok nem döntik romba az épületet és sokan kijutnak a tűzből, a túlélők azonban menekülés helyett a körülöttük levőkre támadnak egyfajta gyilkos tömegpszichózisban. A játékosok a környéken vannak a tűz kitörésekor és vagy segíthetnek lefegyverezni a megvadult túlélőket, ha kívánják.
    • Javaslat: Minden játékos egyik Source of Stabilityjét valahogy kapcsolatba hozni a színháztűzzel, vagy a társulat túlélői között, vagy a túlélő nézők között, vagy valaki akire rátámad az egyik megvadult áldozat.
    • Fontos NPC a jelenetben:
      • Ian Porter – A Hammerstein’s fő forgatókönyv írója, ő is a tömegpszichózis hatása alá kerül és a játékosok látják amint a tűzoltók lebirkózzák és megkötözik. Porter valójában a Brotherhood of the Yellow Sign második embere és az egyetlen aki valójában tudja mi történt velük.
    • Fontos nyomok:
      • Több megtébolyodott túlélő hasonló dolgokat mond. Nem a tűzzel kapcsolatos dolgokat, hanem specifikus, látszólag egy konkrét témához köthető dolgokat, például:
        • „Ezzel megfizetjük az adót!”
        • „A vérünk az akasztott királyé!”
        • „A bolondok vérével megfizettetik!”

Focus: 

  • A tűzeset másnapján kezdődik a nyomozás, a játékosok több úton kezdhetik a kutatást, melyek közül mindegyik más-más jelenetekbe csatol át és a Keepernek javasolt könnyű átjárást biztosítani a jelenetek között, esetenként extra nyomokkal készülni az itt leírtakon kívül. A kezdeti lehetőségek a következők:
    • Beszélni a túlélőkkel, kifejezetten Porterrel a kórházban/pszichiátrián.
    • Beszélni Cartwrighttal, az igazgatóval.
    • Átkutatni a kiégett, lezárt színházat.
  • A kórházban (vagy ízlés szerint a New York-i Bloomingdale elmegyógyintézetben) Porter már magánál van és a többi túlélővel ellentétben furcsán nyugodt, látszólag nem gyötri a tegnap esti elmebaj emléke. Követeli, hogy azonnal engedjék ki és ha szóba állnak vele, a játékosokat is megkéri, hogy segítsenek neki kijutni. Ha valaki kikérdezi, elkottyanthatja, hogy haragban vannak Cartwrighttal, vagy a bűntudatát, hogy nem vette észre „azt az átkozott színdarabot”, de ezekről nem hajlandó többet mondani. Sőt, ha valaki felidegesíti, akkor látszólag kötélnek áll és a New York közelében lévő Bull Hill felé irányítja a játékosokat, mondván Cartwright rejteget ott valami illegálisat (csapda, lásd lejjebb). Ha a játékosok itt hagyják, Porter később megszökik (vagy ízlés szerint megölik őt Cartwright emberei). A lakására menekül és ott lapít.
    • Ha a nyomozók szembesítik Portert, hogy az ő neve szerepel a szövegkönyv lábjegyzeteiben, megtörik és bevallja, hogy veszélyes a tárgy, de váltig állítja, hogy Cartwright tulajdona a szövegkönyv.
  • Cartwright adja az aggódó színházigazgatót, azonban szemfüles nyomozók észrevehetik, hogy nem tűnik olyan megrendültnek, mint várnák. Első tippre a biztosítási csalás jöhetne be, de a színház teltházas volt, így nem feltétlen stimmel. Hosszasabb kérdezgetés eredményeként Cartwright a következőket adhatja:
    • Megpróbálja Portert bemártani, hogy elvileg Porter vagy veszélyes színpadi effekteket követelt, vagy valami „rejtélyes okkult dologban hisz”, de szemfülesebb nyomozók (főleg Oral History abilityvel) átláthatnak a szitán.
    • Elkottyanthatja, hogy az aznap esti színdarab, Az akasztott király tragédiája, valami több, mint aminek tűnik. További faggatásra kiszalad a száján, hogy az ő ötlete volt a színdarab használata, de utána leblokkol és nem hajlandó többet mondani. Ha ezt kiszedik belőle a nyomozók, később rájuk küldi a szekta tagjait.
    • Ha felbosszantják, vagy gyanúsan viselkednek, Cartwright hasonlóan a közeli Bull Hillt javasolja, bár igyekszik Porterre hárítani a dolgot.
    • Ha a nyomozók szembesítik a szövegköyvvel, először hárít, majd szökni próbál ha az nem jön be.
  • Ha a nyomozók bejutnak a kiégett színházba, több furcsaságot is találhatnak némi helyszíneléssel:
    • A tűz a színfalak mögött indult, azonban nem az ölte meg az összes halálos áldozatot: Többeket leszúrtak vagy megfojtottak, láthatóan már a tűz kitörése előtt. Valamint egy embert felakasztottak a színpad közepén, még most is ott lóg elszenesedve. 
    • A darab szövegkönyve megperzselődve, de előkerül az egyik öltözőből. Elolvasásra 1 Cthulhu Mythos-t ad, plusz esetleg némi apró San/Stab vesztést. Elolvasva furcsa ceruzával berajzolt lábjegyzeteket fedezhetnek fel a vége felé, amelyek kiemelnek egy bizonyos Alagata nevű várost, amely adót követel, valamint egy „nagykövet” nevű karaktert, aki jön beszedni. Az akasztás és felfedezhető öngyilkosságok is bele lettek írva. A lábjegyzetek egy ponton Porter névvel vannak aláírva. 
    • A színpadon több helyen felfedezhetőek lábnyomok a hamuban, amiket egy magas sarkú csizma hagyott. Valami fura, fluoreszkáló anyag borítja őket, látszólag a tűz kitörése előtt hagyták őket. Összevetve a szövegkönyvvel, a lábnyomok megfelelnek a „nagykövet” karakter beírt mozgásának.
  • Ha a nyomozók kimennek Bull Hillre, egy Mi-Go kolóniát találnak. A Yuggoth-i gombák ellenségesek a betolakodókkal szemben, de ha a nyomozók szemfülesek, el tudnak rejtőzni előlük, hogy elkerüljék a harcot.

Strike: 

  • Akár Portert, akár Cartwrightot, akár a kettőt együtt veszik célba a nyomozók, a szektavezér(ek) több társukkal igyekeznek elhallgattatni őket. Ha a nyomozók ügyesek, a kettejük konfliktusát kijátszhatják ellenük, egymás ellen fordítva őket, vagy esetleg szövetkezve is az egyikükkel a másik ellen.