Gaia adta, Gaia elvette – Werewolf: the Apocalypse 5. kiadás (W5)

- Dátum: március 15
- Helyszín: 10 Minutes Bistro
- Cím: Futó u. 47-53,, 1082 Budapest
- Elérhető helyek: 0(4)
- Mesélő: Szabadi Dávid
„A világ így ér véget
Nem bumm-mal, csak nyüszítéssel.”
– T. S. Eliot: Az Üresek
Háttér: A gleccserek megolvadnak, a tengerek kilépnek medrükből, az erdők elsorvadnak. Gaia, a Földanya lassú kínhalált hal. A vérfarkasok, a Földszellem egykori bajnokai, elbuktak és most Gaia sorsán osztozva a kihalás vár rájuk. A vérfarkasok új nemzedékének vajon érdemes küzdenie egy már vesztett csatában? Képesek megőrizni emberi énjüket vagy felfalja a lelküket a tehetetlen düh? Milyen csodákat és milyen borzalmakat tartogat számukra a szellemvilág? Hol kezdődik a farkas és hol ér véget az ember?
Ezekre a kérdésekre keressük majd a választ.
A karakterek: Olyan vérfarkasok, akik csak pár éve estek át az Első Átváltozáson. Az Átváltozás bármikor megtörténhet, akár fiatalabb, akár idősebb korban is. Vannak elméletek, hogy mi váltja ki, de egységes magyarázat nem született rá – talán örökletes; lehet, hogy egyfajta reinkarnáció eredménye; vagy a szellemek jóvoltából következik be. Senki sem tudja valójában.
A karakterek közösen falkába szerveződtek és Velence városában próbálnak boldogulni. Keresik az egyensúlyt az emberi és állati oldaluk, valamint az anyagi és a szellemi síkok között.
Rendszer: A játék nagy hangsúlyt fektet az erőforrások – a Harag (Rage) és az Akaraterő (Willpower) – egyensúlyára. A Harag segíthet, ha a karakter erőszakkal akar megoldani egy helyzetet, viszont nehezíti azokat a szituációkat, ahol hideg fejjel kell cselekednie. Viszont, ha elapad a Haragja, nem képes sem alakot váltani, sem a szellemvilág adományait megidézni. Így a vérfarkasok folyamatosan pengeélen táncolnak és időről-időre elvakítja őket a düh és a keserűség.
Bár az összecsapások fontos részét képezik a játéknak, de a taktikai harc nem erőssége a rendszernek. Egy-egy küzdelem során – a vérfarkasok emberfeletti erejének köszönhetően – sokszor nem a győzelem kérdéses, hanem a diadal ára.
Filmes inspirációk: Blood and Chocolate, First Reformed, Princess Mononoke, The East
Ami biztosan lesz a játék során:
– dicső pillanatok és drámai kudarcok.
– hol vérmes, hol szürreális jelenetek.
– aktuális társadalmi, ökológiai és morális kérdések.
Nem ajánlom neked, ha:
– nem kedveled a tragikus hős szerepet.
– zavaró, hogy a karakter lelkiállapota hangsúlyos játékelem.
– jelen korunk problémáit, jelenségeit nem szereted viszont látni játék közben.